Friday, January 2, 2015

JangMI!

Salam dan hai,

Buku baru tahun ni, mungkin masih lagi ada saki baki cerita yang lalu, buku saja berubah tarikh, tetapi perilaku dan aktivitinya masih sama saja.

Tahun baru di Labuan, tiada apa yang menarik sangat dan aktiviti kami masih seperti biasa.

#bantuanbanjir #prayforpantaitimur

video


Paling terkesan pada saya adalah cuaca yang tidak menentu. Hujan berterusan dan bah banjir pantai timur. Yang pada saya, kesannya bukan Malaysia saja tapi orang luar turut merasa.

Cuaca di Labuan juga tak terkecuali. Musim Tropical monsoon katanya, dan terbaru adalah Jang-Mi, lebih lanjut boleg google, atau capaian pantas di NASA, Weather (Philipines), melalui artikel mereka, RIbut Jangmi ni tidak akan menuju ke semenanjung Malaysia, namun buat negeri yang bersebelahan dengan Filipina ni masih lagi terasa tempiasnya.

Waktu semalam cuaca mendung sepanjang hari, tiada jengahan terik matahari. Hujan singgah berlalu saja. Malam pula sudah mula tiupan angin kencang sehingga pagi ini di Labuan. Terasa juga gerunnya, lagi-lagi duduk di bangunan pencakar langit. Bagaimana rasa ya kalau berada di tempat penduduk tingkat 17!



Source : Malaysian Meteorological Department

Ianya sudah berlaku, tiupan angin kencang yang kita boleh lihat selaju 50 hingga 60 km/h! Kecut perut juga rasa. Berdoa agar tidak berlanjutan dan tidak memudaratkan.

*tapi.. as I have an eye who have been around for few places, just thought this place was not achieve their INDEPENDENCE! Through their community, public awareness, lifestyle together with behaviour. Hope to see it better soon.

Jadi di Pagi jumaat yang baraqah ni, jangan lupa baca surah al-Kafh ye. *sendiri jugaaa*

Note: Kesal dengan sesetengah pihak






No comments :

Post a Comment

click me!