Sunday, October 20, 2013

My beautiful Sunnie-day!

Salam dan hai,

Alhamdulillah. Minggu ni sy belajar masak nasi dagang dengan mertua sy. Fuuhh sedap. Memang tak buat sy jd demam.

Alkisahnya pada 12 tahun yang lalu. Arwah papa rajin nak mencuba pelbagai resepi. Termasuklah resepi nasi dagang gulai ikan tongkol.

Mungkin dah jadi nak demam atau macan mana. Sebaik saja makan ikan ni. Sy jd lemah n muntah2.. terus demam. Berapa hari tu tak ingatlah. Tapi yg sy ingat memang lepas makan nasi dagang tu sy terus demam.

Lepastu memang sy da xmakan lg dah.

Kali terakhir sy makan pd raya lepas kot. Mertua sy buat nasi dagang.  Makan pun da tengah malam. Perghh.. memang sedapla. Dan asyik tertunggu tunggu bila nak masak lg.

Alhamdulillah. Tadi sy dpt peluang masak bersama mertua mcm mana penyediaan dan cara memasak dengan betul. Resepi tu tgu sy salin dr mertua. Td pun masih blur blur lagi nak buat apa dan mcm mna. Hihi.

In the end. Sebenarnya mudah saja tapi cara penyediaan nasi dagang saja yg ambil masa. Tp worth.

Sbb saya makan nasi dagang tu dengan perasaan gembira. You'll be happier when you're having a good food! Kan? So.. memang sedap yg amat.

Maka terhakisla first impressions utk nasi dagang arwah sy buat dahulu.

So happy. And my tummmny was happy too. .

No comments :

Post a Comment

click me!